امتحان ورودی دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان

شرط ورود به دانشگاههای علوم پزشکی مجارستان

شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی الزامی بوده و قبولي درامتحان کتبی و شفاهی شرط ورود به دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان است.


منابع آزمون دروس زيست شناسي، شيمي و زبان انگليسي است. از مهم ترین عوامل موفقیت در آزمون ورودی تسلط به زبان انگلیسی و درس زیست شناسی است. تحصیل در رشته پزشکی نیازمند دارا بودن پیش زمینه خوب و دانسته های کافی داوطلب در زمینه علوم زیست شناسی و شیمی است . همچنین از آنجایی که زبان تحصیل و آموزش در دانشگاه های پزشکی انگلیسی می باشد داشتن توانمندی کافی در زبان انگلیسی نیز شرطی مهم و تعیین کننده است. داوطلبان و متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی دانشگاه ها می بایست ابتدا دوره های آمادگی تحصیل در رشته‌های پزشکی‌ را در کالج مک دنیل گذرانده و سپس در امتحان ورودی دانشگاه شرکت نمایند.
طي کردن دوره كالج یکساله پيش پزشکی کالج مک دنیل برای داوطلبانی که قصد تحصیل در مجارستان در یکی از رشته های علوم پزشکی را دارند بسیار کاربردی و مفیداست و توصیه می شود. کالج مک دنیل  معتبرترین و قویترین مرکز برگزاری دوره‌های پیش پزشکی در شهر بوداپست می‌‌باشد. شرکت در دوره‌های پیش پزشکی‌ این کالج تاثیر بسیار مثبت و مهمی در پذیرش و  قبولی در امتحان ورودی دانشگاه‌های پزشکی‌ خواهد داشت و بیش از %90 دانشجویان کالج مک دنیل در دانشگاه پزشکی سملوایز و سگد قبول می شوند.
بنا به نمره کسب شده و علاقه؛ داوطلبان می توانند در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نمایند. یکی دیگر از مزایای کالج مک دانیل برگزاری آزمونهای ورودی دانشگاههای معتبر مجارستان درساختمان کالج میباشد.

امتحان ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی شامل 2 بخش می باشد:

بخش کتبی : که شامل تست های چند گزینه ای در دروس : زیست شناسی (۲۰ سوال) ، شیمی (۲۰ سوال) و زبان انگلیسی عمومی (40 سوال) و زبان انگلیسی تخصصی پزشکی ( ۲۰ سوال ) و مدت زمان آزمون 2:30 ساعت می باشد.

بخش شفاهی : که شامل مصاحبه یک استاد دانشگاه با دانشجو در مورد سوالات پزشکی مربوطه و انگیزه دانشجو می باشد. در بخش شفاهی از شما درباره زیست شناسی ، شیمی و همینطور درباره علت و انگیزه شما برای انتخاب رشته پزشکی سئوال خواهد شد و مدت زمان آزمون بخش شفاهی بین 10 تا 20 دقیقه گفتگو می باشد.