مقایسه تحصیل در مجارستان با انگلیس (بریتانیا)

برای مقایسه تحصیل در مجارستان با انگلیس (بریتانیا) دانشجوی وی تینگ لیو توضیح می دهد که چرا یک دانشگاه در مجارستان را به دانشگاهی در بریتانیا انتخاب کرده است و برخی از کارهای مورد علاقه خود را برای انجام در بوداپست به اشتراک می گذارد.

وی تینگ لیو هنگام انتخاب دانشگاه برای مقطع کارشناسی خود، ابتدا برای دانشگاه‌های بریتانیا درخواست داد اما در نهایت تصمیم گرفت در مجارستان، در دانشگاه مدیریت مجارستان تحصیل کند.
او توضیح می دهد که انگیزه تصمیمش چیست و چرا معتقد است که دانش آموزان بیشتری باید پایتخت مجارستان را به لیست کوتاه خود اضافه کنند.

تحصیل در مجارستان
غروب شگفت انگیز خورشید بر فراز پارلمان مجارستان در بوداپست

وی تینگ (یا همان طور که بسیاری از دوستان او را می شناسند، کریستین) که اصالتاً اهل تایوان است، در واقع بیشتر عمر خود را تاکنون در بوداپست گذرانده است. اما با حضور در مدارس آمریکایی در این مدت، او می‌گوید که انگلیسی – به جای ماندارین یا مجارستان – زبان مادری او شده است.

با در نظر گرفتن این موضوع، برای او منطقی بود که برای دانشگاه‌های بریتانیا برگزیند، که در نهایت جذابیت بیشتری برای رتبه‌بندی در بین بهترین دانشگاه‌های اروپا و در واقع جهان دارند.

با این حال، یک دانشگاه مجارستانی در لیست وی تینگ وجود داشت: دانشگاه کوروینوس بوداپست، که برنامه های تحصیلی را هم به زبان مجارستانی و هم به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

چرا تحصیل در مجارستان؟

وی تینگ توضیح می دهد: “من به دلایل متعددی در مقایسه تحصیل در مجارستان نسبت انگلیس (بریتانیا) انتخاب کردم:

  • اول، در دانشگاه کوروینوس، ما ملزم به انجام یک دوره کارآموزی اجباری در پایان تحصیل هستیم و من معتقدم که این یک فرصت عالی است.
  • ثانیاً، هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در مقایسه با انگلستان نسبتاً پایین است. در نهایت، بوداپست شهری زیبا و پر جنب و جوش است که پر از ماجراجویی است.
  • او اساتید دانشگاه را «شگفت‌انگیز» توصیف می‌کند و می‌گوید به لطف کلاس‌های کوچک، فرصت کافی برای بهره‌مندی از تخصص آنها را داشته است.
مقایسه تحصیل در مجارستان با انگلیس (بریتانیا)

مقایسه زندگی در مجارستان با انگلیس (بریتانیا)

علاوه بر این، در حالی که وی تینگ قبلاً 14 سال را در بوداپست گذرانده بود، هیچ خطری وجود ندارد که او به این زودی از شهر خسته شود.

ولی او می گوید: «همیشه چیزی در حال وقوع است. برای کسانی که دوست دارند خرید کنند، خیابان مشهور Váci utca وجود دارد. برای نوشیدنی، میخانه ها و کلوپ های زیادی وجود دارد که برای ملاقات با افراد جدید و معاشرت عالی هستند.

راه مورد علاقه او برای لذت بردن از شهر این است که به دنبال مکان های جدید برای صرف غذا با دوستان باشد. برای تازه واردان به بوداپست، او بازدید از Raday utca را توصیه می کند، خیابانی در کنار دانشگاه کوروینوس که به خاطر رستوران هایش مشهور است.

تجربه دانشجویی در مجارستان

با وجود اینکه وی تینگ برای تحصیل در همان شهری که در آن بزرگ شد، انتخاب کرده است، تجربه دانشجویی وی تینگ هنوز هم طعمی بین المللی دارد.

  • اول، او می‌گوید که حرکت از بودا به سمت پست شهر در واقع یک تغییر بزرگ بوده است، حداقل به این معناست که او مجبور بوده بیشتر از گذشته مجارستانی صحبت کند.
  • آشنا شدن با زبان یک چالش بوده است، اما او مایل است به آن مسلط شود. در دنیای امروز، چندفرهنگی بودن بسیار مهم است و دانستن چندین زبان ضروری است.
  • وی تینگ علاوه بر کار بر روی مهارت های زبانی خود، با شرکت در برنامه تبادل دانشجویی اراسموس، از فرصت تجربه کشور و فرهنگ دیگری نیز بهره می برد. او مشتاقانه منتظر است که بهار آینده یک ترم را در دانشگاه مک گیل در کانادا بگذراند.

با توجه به اینکه دو سال از مدرک کارشناسی او هنوز به پایان نرسیده است، زمان زیادی برای فکر کردن در مورد گزینه های آینده وجود دارد. با این حال، او مشتاق است که مدرک کارشناسی ارشد را یا بلافاصله پس از فارغ التحصیلی یا شاید پس از کسب چند سال تجربه حرفه ای تکمیل کند.

هر مسیری را که انتخاب کند، زمان تحصیل او در دانشگاه کوروینوس باید آماده سازی خوبی باشد، که به او اجازه می دهد تجربه عملی کسب کند، خود را از نظر علمی و زبانی به چالش بکشد، و همچنین زمانی را برای تحصیل در خارج از کشور بگذراند.