تحصیل پزشکی در مجارستان

آیا می خواهید برای تحصیل پزشکی به مجارستان بروید آیا می خواهید پزشک یا دامپزشک باشید؟ما
می توانیم به شما کمک کنیم تا در دانشگاههای پزشکی مجارستان ویا کالج های پزشکی مجارستان شامل : دانشگاه سملوایز ، دانشگاه سگد، دانشگاه پچ ، دانشگاه دامپزشکی مجارستان و کالج مک دنیل ادامه تحصیل بدهید.

تحصیل پزشکی در مجارستان

اما نمی دانید کدام شهر مجارستان و یا کدام دانشگاه . بیایید نگاهی بیندازیم به مکان های مختلفی که می توانید در مجارستان دانشجوی بین المللی پزشکی جهت تحصیل پزشکی در مجارستان باشید.

پیش پزشکی در کالج مک دنیل مجارستان

از سال 1990 برنامه های پیش دانشگاهی برای کمک به دانشجویانی که نیاز به آموزش یا بررسی اضافی در افراد مورد نیاز و به زبان انگلیسی برای آماده سازی آنها را به امتحانات ورودی برای برنامه های مدرک منظم دانشگاه های پزشکی برگزار شده است. بیش از 30 سال تجربه در آماده سازی دانشجویان برای برنامه های دانشگاهی داریم (مانند: دانشگاه سمل ویس بوداپست، دانشگاه سزیگد، دانشگاه Pécs و دانشگاه دامپزشکی). تقریبا 90٪ از دانشجویان ما در برنامه های دانشگاهی مورد نظر در مجارستان یا جاهای دیگر پذیرش می شوند.

برنامه های آموزشی
دو ترم قبل از آهنگ پزشکی:
این برنامه بین سپتامبر 2023 و اواسط ماه مه 2024 داده می شود.در
درجه اول برای کسانی که افراد مورد نیاز (زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک) ، و یا که افراد مورد نیاز در زبان انگلیسی مورد مطالعه قرار گرفته طراحی شده است.
4 سپتامبر : ثبت نام ، آزمون و قرار دادن
هفته 1 (5-8 سپتامبر): فصل انتخابی پزشکی و مصاحبه های شخصی
هفته 2 (11-15 سپتامبر): مهارت های مطالعه در تمرکز
هفته 3 (18-22 سپتامبر): بقا مجارستان و دوره سقوط در فیزیک
هفته 4 (25-29 سپتامبر): آماده شدن – مقدمه ای بر هر موضوع، بازدید از دانشگاه سمل ویس، نشست فارغ التحصیلان
2 اکتبر: اولین روز از کلاس های منظم
مهلت درخواست
مهلت درخواست تمدید شده است: 1 اکتبر, 2023

(برای دانشجویانی که نیاز به ویزای دانشجویی دارند: روند ویزا ممکن است زمان زیادی طول بکشد. بنابراین، درخواست ویزا بسیار توصیه می شود در اسرع وقت به شانس بهتری برای به دست آوردن آن است.)

پیش آهنگ پزشکی تمدید شده:
این برنامه از جون 2023 تا سپتامبر 2023 شروع می شود.
هدف کلی این است که تمرکز بر بهبود مهارت زبان انگلیسی و در حال توسعه مهارت های مطالعه از دانش آموزانی که مایل به ادامه آموزش و پرورش خود را در مسیر ما قبل از پزشکی و یا دیگر دانشکده های پزشکی.
مهلت درخواست
برای دانش آموزانی که نیاز به ویزای دانشجویی ندارد: 1 ژوئن 2023
برای دانشجویانی که نیاز به ویزای دانشجویی دارند: 15 مه 2023
(درخواست دیر می تواند در صورت خالی در نظر گرفته شود)
یک ترم فشرده پیش آهنگ پزشکی:
این برنامه از ژانویه 2024 تا اواسط ماه مه 2024 شروع می شود.در
درجه اول برای کسانی که نیاز به تازه کردن مطالعات قبلی و یک فرمان خوب از زبان انگلیسی طراحی شده است.
مهلت درخواست
برای دانش آموزانی که نیاز به ویزای دانشجویی ندارد: 15 دسامبر, 2023
برای دانش آموزانی که نیاز به ویزای دانشجویی: 15 نوامبر, 2023
(کاربرد دیر می تواند در صورت جای خالی در نظر گرفته شود)

چرا کالج مک دانل؟
درباره برنامه های ما
مطالب برنامه بر اساس موضوعات امتحانات ورودی دانشگاه
آزمون های کتبی و دهاني منظم تجربه شرکت در امتحانات را فراهم می کند
آموزش در گروه های کوچک
به طور کامل پذیرفته شده و تحت نظارت برنامه های دانشگاه فوق
مقرون به صرفه: در مقایسه با برنامه هایی با همان هیاهو در اروپای غربی یا ایالات متحده، مجارستان هر کاری را که آن برنامه ها انجام می دهند، اما با قیمت مناسب تری ارائه می دهد
پس از اتمام مسیر پیش پزشکی، کمک در روش درخواست به دانشگاه های پزشکی (دانشگاه سمل ویس بوداپست، دانشگاه سزیگد، دانشگاه Pécs و دانشگاه دامپزشکی و یا در کشورهای دیگر) ارائه شده است.
شهرت ما
میزان موفقیت بالا — پس از تکمیل برنامه ما ، تقریبا 90 ٪ از دانش آموزان به دست آوردن پذیرش در برنامه مورد نظر
30 سال تجربه در آماده سازی دانشجویان برای مطالعات دانشگاهی
بیش از 10000 دانش آموز از سال 1990 این برنامه را تکمیل کرده اند
درباره ایمنی
از میان 20 کشور برتر جهان، 14 کشور در اروپا و مجارستان یکی از آنها است.
اتحادیه اروپا به طور کلی امن ترین منطقه در جهان در نظر گرفته شده است.
مجارستان به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا، سطح بالایی از ایمنی مواد غذایی را دارد.
کارکنان دوستانه به شما کمک می کنند تا محل اقامت را پیدا کنید و به روش جدید زندگی خود عادت کنید
آزادی حرکت در اروپا
به عنوان یک دانشجو در مجارستان شما می توانید از آزادی حرکت در کل اتحادیه اروپا لذت ببرید
موضوعات تدریس شده
زیستی 1118 زیست شناسی انسان+
شیمی 1122 ضروریات شیمی+
PHY 1010/1011 فیزیک برای قبل از پزشکی I.-II.+
ESL 1004/1005 مقدمه ای بر انگلیسی پزشکی I.-II.+
ESL 1001/1003 اصول ترکیب / خواندن انتقادی+
ESL 1002/1006 مهارت های ارتباطات دهیانه I.-II.+
هون 1101/1102 ابتدایی مجارستان I.-II.+
پس از پایان برنامه، دانشجویان ممکن است به ادامه مطالعات خود در سازمان های زیر در مجارستان ادامه دهند:
دانشگاه سمل ویس، بوداپست
پزشکی | متخصص در راه دور | داروخانه | فیزیوتراپی | پرستاری | قابله
دانشگاه Szeged
پزشکی | متخصص در راه دور | داروخانه | فیزیوتراپی | پرستاری
دانشگاه Pécs
پزشکی | متخصص در راه دور | داروخانه | فیزیوتراپی | پرستاری
دانشگاه دامپزشکی بوداپست
یا هر دانشگاه دیگری در سراسر جهان…

بوداپست – قلب اروپا

بوداپست مرکز همه چیز است و شهر مانند قلب اروپای مرکزی می تپد. این شهر پایتخت و بزرگترین شهر مجارستان و یکی از بزرگترین شهرهای اتحادیه اروپا است که از آن به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا نیز یاد می شود. این یک کلان شهر واقعی با حدود 2 میلیون نفر جمعیت و زندگی شبانه بی‌خواب است. جای تعجب نیست جهت تحصیل پزشکی در مجارستان پایتخت، خانه برخی از بهترین دانشگاه ها در هر رشته است.

در مقاله قبلی ما می توانید در مورد اینکه چرا بوداپست یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور است بیشتر بخوانید. اما فقط به چند مورد از بهترین دانشگاه ها توسط دانشکده ها اشاره می کنیم:

تحصیل پزشکی در مجارستان

دانشگاه های بوداپست مجارستان

دانشگاههای پزشکی و دارویی مجارستان:

دانشگاه سملویز (SOTE)

دانشگاه های مهندسی و اقتصاد و “زندگی پر جنب و جوش دانشجویی”:

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME)

دانشگاه های مطالعات انسانی و هنرهای آزاد؛ روانشناسی، آموزش، تاریخ، فلسفه:

دانشگاه Eötvös Loránd (ELTE)

دانشگاه کاتولیک پازمانی پیتر (PPKE)

دانشگاه کلیسای اصلاح‌شده کارولی گاسپار در مجارستان (KRE)

شهرهای مجارستان جهت تحصیل پزشکی در مجارستان

Szeged – “شهر آفتاب”

Szeged سومین شهر بزرگ مجارستان، بزرگترین شهر و مرکز منطقه ای دشت بزرگ جنوبی و مقر شهرستان شهرستان Csongrad است. Szeged در نزدیکی مرز جنوبی مجارستان، درست در جنوب دهانه رودخانه Maros، در هر دو ساحل رودخانه Tisza، تقریبا در مرکز حوضه کارپات واقع شده است. با توجه به ساعات زیاد نور خورشید که سالانه گزارش می شود، سگد اغلب «شهر آفتاب» نامیده می شود. Szeged در فهرست بهترین شهرهای دانشگاهی اروپا هشتمین است.

دانشگاه Szeged (SZTU) یکی از برجسته ترین دانشگاه های مجارستان است. SZTU به عنوان چهارمین دانشگاه محبوب مجارستان برای دانشجویان اراسموس رتبه بندی شده است. پس از دانشگاه های بوداپست، دانشگاه سگد در بین دانشجویان خارجی که مجارستان را برای تحصیل انتخاب می کنند، محبوب ترین است. در واقع جای تعجب نیست. با توجه به آن SZTU در تمام رتبه بندی های بین المللی تایید شده به نتایج عالی دست یافته است، مانند رتبه اول در بین دانشگاه های مجارستان در رتبه بندی آکادمیک چینی دانشگاه های جهان یا یکی از بهترین دانشگاه های جهان 500 (رتبه بندی ARWU).

دبرسن – «رم کالوینیست»

دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان پس از بوداپست است. دبرسن مرکز منطقه‌ای منطقه دشت بزرگ شمالی و مقر شهرستان Hajdú-Bihar است. دومین دانشگاه برتر مجارستان، دانشگاه دبرسن است که پردیس های اصلی خود را در “پایتخت کالوینیست” دارد. به هر حال، چرا چنین است، روم کالوینیست؟ در قرن شانزدهم، دبرسن خیلی زود اصلاحات پروتستانی را پذیرفت و نام‌های «رم کالوینیست» و «ژنو مجارستان» را به خود اختصاص داد. در این دوره ساکنان شهر عمدتاً کالوینیست های مجارستانی بودند.

دانشگاه دبرسن (UD) مطالعات کاملی را به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی عمومی، داروسازی، دندانپزشکی و همچنین علوم طبیعی، فناوری اطلاعات، مهندسی، هنر، اقتصاد و مدیریت بازرگانی ارائه می دهد. در سال تحصیلی 2013/14 این دانشگاه میزبان بیش از 3700 دانشجوی بین المللی از بیش از 80 کشور جهان بود که در رأس فهرست موسسات مجارستانی قرار داشتند که دانشجویان بین المللی را آموزش می دهند. اکثر دانشجویان بین المللی در دانشکده های پزشکی (1781)، دندانپزشکی (396)، علوم (289)، و فناوری اطلاعات (202) ثبت نام کرده اند.

Miskolc – “شهر فولاد”

شهر شمال شرقی مجارستان همچنین به دلیل صنایع سنگین خود شناخته شده است. Miskolc به طور کلی به عنوان یک شهر صنعتی در نظر گرفته می شود، و بزرگترین تقویت اقتصاد آن در واقع توسط صنعتی شدن در دوران سوسیالیست انجام شد. در واقع صنعت (از جمله متالورژی) سابقه ای طولانی دارد به همین دلیل به آن شهر فولاد می گویند. این شهر در نقطه تلاقی مناطق مختلف جغرافیایی – در شرق از کوه های بوک، در دره رودخانه ساجو قرار دارد و دارای مرکز شهر تاریخی است که یادآور دوران بهتر شهر قبل از دوران سوسیالیسم است.

در راستای تاریخ شهر، دانشگاه میسکولک (UoM) مشهورترین دانشکده‌های علوم مواد و زمین و مهندسی هستند. در سال 1949، دانشگاه Miskolc تأسیس شد (به عنوان جانشین آکادمی معدن، سابقاً در Selmecbánya، که اکنون Banská Štiavnica، اسلواکی است) به همین دلیل است که دانشگاه سنت های دانشجویی مشهور سلمک را دارد. سنت های پس از مهاجرت مؤسسه ابتدا به Sopron و سپس به Miskolc باقی مانده است، علاوه بر این، با عناصر محلی جدید گسترش یافته و هنوز هم زنده است. سنت‌های دانشجویی سلمک از طریق احیای و انتقال الگوهای مثبت قدیمی، پیوند با مؤسسه آموزشی را تقویت می‌کند و همچنین می‌تواند ارتباط درونی بین دانش‌آموزان سال بالاتر و هم‌پیمانان جوان‌ترشان ایجاد کند.

پچ – “شهر مدیترانه ای”

پچ پنجمین شهر بزرگ مجارستان است که در دامنه‌های کوه‌های مکسک در جنوب غربی کشور و نزدیک به مرز آن با کرواسی قرار دارد. شهر Sopianae توسط رومیان در آغاز قرن دوم تأسیس شد و همیشه شهری چندفرهنگی بود که در آن لایه‌های فرهنگی بسیاری پوشانده شده‌اند که ارزش‌های مختلف تاریخ دو هزار ساله را ذوب می‌کنند. امروزه مرکز فرهنگی و اقتصادی شهرستان بارانیا است و با توجه به آب و هوای گرم و سبک معماری آن به عنوان شهر مدیترانه ای مجارستان رایج است.

دانشگاه پچ (PTE) همچنین یکی از بزرگترین دانشگاه های مجارستان، مرکز دانش جنوب ماوراء النهر و قدیمی ترین دانشگاه کشور است. ریشه های این موسسه به سال 1367 برمی گردد. دانشگاه پچ برنامه های تحصیلی کامل را به مدت 30 سال به زبان انگلیسی و به مدت 10 سال به زبان آلمانی ارائه می دهد. تعداد فزاینده ای از دانشجویان و محققین بین المللی از بیش از 80 کشور جهان برای مطالعه و انجام تحقیقات سال به سال به دانشگاه پچ می آیند.

Sopron – «Civitas fidelissima»

سوپرون شهری در مجارستان در مرز اتریش و در نزدیکی دریاچه Neusiedl/Lake Fertő است. وضعیت سوپرون به عنوان بخشی از مجارستان (همراه با هشت روستای اطراف) با یک همه پرسی بحث برانگیز محلی در 14 دسامبر 1921 برگزار شد و 65 درصد به مجارستان رای دادند. از آن زمان، Sopron Civitas Fidelissima (“وفادارترین شهر”، مجارستانی: A Leghűségesebb Város) نامیده می شود و سالگرد همه پرسی تعطیلات شهری است. این شهر نه تنها در ترم های دانشگاهی زندگی درهم آمیزی دارد، به این دلیل که Sopron میزبان جشنواره Volt است.

دانشگاه غرب مجارستان (UWH) نه تنها در سوپرون مستقر است، بلکه دانشکده‌های اصلی نیز در آن وجود دارد. پردیس های آن در پنج شهر تاریخی غرب مجارستان، دانش به روز را برای تقریباً بیست هزار دانش آموز، که از استاندارد بالای آموزش و زیرساخت های پیشرفته بهره مند هستند، ارائه می دهد. ده دانشکده این دانشگاه در سوپرون، یک شهر جواهری واقع در نقطه تلاقی منطقه فرتو (بخشی از میراث جهانی) و شروع کوه‌های آلپ پایین، در گیور، شهر تاریخی و جشنواره‌ای که برنده جایزه اروپا نوسترا شده است، قرار دارد. در Mosonmagyaróvár، بین Szigetköz و Hanság، که به دلیل آب دارویی خود مشهور است (که به عنوان یکی از پنج آب معدنی مؤثر اروپا شناخته می شود)، در Székesfehérvár، شهر تاجگذاری پادشاهان قرون وسطی ما و در Szombathely با سال 2. تاریخ، زادگاه سنت مارتین، زادگاه بزرگترین کارناوال تاریخی اروپا، مرکز فرهنگی و آموزشی منطقه.

در هر پردیس یک زندگی دانشجویی زنده وجود دارد. برخی از آنها سنت های دانشجویی را که منشا آن در Selmecbánya است، که در اروپا منحصر به فرد است و ریشه های آن به قرون وسطی مرموز باز می گردد، گرامی می دارند. دیگران راه خود را در تشکیل جامعه پیدا کرده اند.

دانشگاه های پزشکی جهت تحصیل پزشکی در مجارستان

دانشگاه سملوایز و دانشگاه سگد و دانشگاه دبرسن

هزینه دانشگاه های پزشکی چقدر می باشد؟

بین 18000 هزار دلار سالانه