تجربه زندگی در مجارستان

پروین در حال حاضر در حال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه کوروینوس بوداپست است. او این دوره را پیدا کرد و از طریق وب سایت ما ثبت نام کرد. از پروین درباره تجربه زندگی در مجارستان ، جستجو و پذیرش در دانشگاه خارج از کشور پرسیدیم.

کمی در مورد خودتان به ما بگویید. اسم شما چیست؟ شما چند سال دارید؟ شما اهل کجا هستید؟

من پروین فتح الله اف اهل باکو آذربایجان هستم. من 27 سال سن دارم.

کجا تحصیل می کردید در حال تحصیل و چه برنامه ای بودید؟ برنامه شما چه مدرکی است و چه مدت است؟

من در دانشگاه کوروینوس بوداپست تحصیل می کنم. من دوره هایم را از 14 شهریور امسال شروع کرده ام. این یک برنامه دو ساله کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است.

تجربه زندگی در مجارستان

چرا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشتید؟

من دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در “علوم کامپیوتر و تکنیک های محاسباتی” از تحصیلات قبلی خود در کشور خود هستم. من به مدت 5 سال در یک شرکت مخابرات محلی در آذربایجان به عنوان مهندس کار کرده ام.

متوجه شدم که 5 سال در یک موقعیت کافی است و زمان آن رسیده است که دانش خود را گسترش دهم و به سطح بعدی برسم. بنابراین من مدرک MBA را برای حرفه آینده خود در مدیریت انتخاب کردم. از آنجایی که تحصیل MBA در یک محیط بین المللی بهتر است، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرده ام.

اولویت‌های اصلی شما هنگام انتخاب دانشگاه و برنامه‌تان (مانند دانشگاه‌ها، خوابگاه، خدمات و امکانات دانشگاه، توسعه شخصی و حرفه‌ای، شهر و فرهنگ، هزینه و بودجه، موارد عملی، زندگی اجتماعی) چه بود؟

وقتی به دنبال بورس تحصیلی بودم، در ,وبسایت شما متوجه شدم که یک برنامه مدرک MBA در دانشگاه Corvinus وجود دارد که نیازی به GMAT ندارد. در مقایسه با دانشگاه های اروپای غربی، این یکی ارزان تر است.

از سوی دیگر، دانشکده مدیریت کوروینوس در بین برترین مدارس تجاری اروپا رتبه بندی شده است برنامه MBA تمام وقت در دانشگاه کوروینوس در رتبه چهارم در اروپای شرقی قرار دارد.

آیا این اولین انتخاب شما برای تحصیل بود؟ چه دانشگاه های دیگری را در نظر گرفتید؟ دلیل اصلی انتخاب نهایی شما چه بود؟

اولین انتخاب من “کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعات” در دانشگاه Muenster آلمان بود.

واضح بود که این مدیریت عمدتاً در حوزه فناوری اطلاعات است. اما من می خواستم دانش گسترده تری در زمینه های مختلف مدیریت کسب کنم که به من در آینده شغلی کمک کند. به همین دلیل مدرک MBA بهترین انتخاب بود.

آیا از همان ابتدا می دانستید که می خواهید در آن کشور و شهر خاص تحصیل کنید؟ چرا این مکان خاص را انتخاب کردید؟

در واقع من نمی دانستم. اما این واقعیت که من قبلاً دو بار به عنوان یک توریست به بوداپست رفته بودم و از همان روز اول عاشق این شهر زیبا شدم قطعاً در تصمیم من تأثیر گذاشت. همچنین، بدیهی است که هزینه زندگی در اینجا نسبتاً ارزان است.

آیا هنگام درخواست برای برنامه در آزمون زبان (مانند تافل، آیلتس) شرکت کردید؟ اگر بله، کدام یک را انتخاب کردید، چرا و چگونه تجربه خود را با آن انجام دادید؟

من پارسال در آزمون آیلتس شرکت کردم. نتیجه من 6.5 است که برای قبولی در دانشگاه کافی بود. سه ماه برای امتحان آماده شدم. اما قبل از شرکت در آزمون زبان انگلیسی را می دانستم.

توصیه شما برای دانشجویان کشورتان که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند چیست؟

قطعا تحصیل و زندگی در خارج از کشور ارزشش را دارد. در طول تحصیل و بعد از آن از زندگی خود لذت خواهید برد.

هزینه اقامت خود در خارج از کشور را چگونه تامین کردید و چه توصیه های مالی به دانشجویان آینده خواهید داشت؟

متاسفانه نتوانستم بورسیه بگیرم. من هزینه های دانشجویی را خودم پرداخت می کنم، اما فقط برای سال اول. برای سال دوم نیاز به حمایت مالی دارم.

توصیه من به دانشجویان آینده این است که تمام تلاش خود را برای گرفتن بورسیه به کار گیرند. قطعاً مزایای زیادی برای آنها خواهد داشت.

چرا این شهر / دانشگاه خاص را توصیه نمی کنید؟ چگونه به تجربه خود در مقیاس صفر تا ده امتیاز می دهید (0 – این یک فاجعه کامل بود، 10 – من زمان زندگی خود را داشتم)؟

من فکر می کنم بی معنی است که در مورد بوداپست و دانشگاه کوروینوس چیزی بگویم. آنها همه برای خود صحبت می کنند. و با وجود اینکه اخیراً شروع به مطالعه کرده ام، فکر می کنم که در حال گذراندن اوقات زندگی ام هستم. من واقعا از انتخابم راضی هستم.

آیا در تجربه زندگی در مجارستان کاری وجود دارد که اگر بتوانید آن را دوباره تکرار کنید، آن را متفاوت انجام می دهید؟

من تمام تلاشم را می کنم تا بورسیه بگیرم.

بزرگترین سورپرایز ماجراجویی شما در تجربه زندگی در مجارستان چه بود؟

مهم نیست چقدر احساس اعتماد به نفس می کنم، همیشه از فرصت هایی که در زندگی ام دارم شگفت زده می شوم. داشتن این نوع ماجراجویی برای من یک شگفتی بزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *