دانشگاه های مجارستان

ازمزایای مهم تحصیل در دانشگاه های مجارستان ، ارائه کلیه رشته ها به زبان انگلیسی و مورد تایید بودن مدرک اعطایی در کلیه کشورهای اروپایی ،آمریکا و کانادا می باشد با شهریه مناسب نسبت به دیگر کشورها و هزینه زندگی در حدود 40 % کمتر از دیگر کشورهای اروپایی میباشد . همچنین دانشجویان با دریافت ویزای اقامت تحصیلی شنگن کشور مجارستان آزادی تردد و سفر به 27 کشور اروپایی حوزه شنگن را خواهند داشت.

دانشگاه های معتبر علوم پزشکی

(پزشکی ،دندانپزشکی،داروسازی،فیزیوتراپی،پرستاری،مامایی،بینایی سنجی و …)

  • دانشگاه سملوایز
  • دانشگاه سگد
  • دانشگاه پچ
  • دانشگاه دبرسن

دانشگاه های معتبر علوم مهندسی و معماری

  • دانشگاه فنی مهندسی بوداپست
  • دانشگاه اتوش لورند

دانشگاه های معتبر علوم مدیریت و بازرگانی و اقتصاد

  • دانشگاه کوروینوس
  • دانشگاه مک دانیل
دانشگاه های مجارستان
شرایط تحصیل در مجارستان

5 دانشگاه برتر مجارستان که باید بدانید

مجارستان که اغلب قلب اروپا نامیده می‌شود، توسط گروهی از مردمان مختلف سیاسی و فرهنگی، از سلت‌ها تا آوارها، شکل گرفته است. این کشور زمانی یکی از کشورهای اقماری اتحاد جماهیر شوروی سابق بود اما در سال 1989 به یک جمهوری پارلمانی دموکراتیک تبدیل شد. با عملکرد فوق العاده بالا در شاخص توسعه انسانی، هر کسی که تصمیم به تحصیل در اینجا بگیرد، تجربه کاملی خواهد داشت.

برخی از بهترین دانشگاه های اروپا در مجارستان واقع شده اند. اکثر آنها در میان 200 نفر برتر قاره قرار دارند و به دلیل عملکرد کلی خود در پارامترهای مختلف مورد تحسین قرار گرفته اند. اگر تصمیم گرفتید وارد آموزش عالی مجارستان شوید، پشیمان نخواهید شد. ممکن است بخواهید برای هر یک از دانشگاه هایی که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنم درخواست بدهید.

در اینجا 5 دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه های مجارستان معرفی شده اند.

دانشگاه سملویز

دانشگاه Semmelweis که بیش از دو قرن پیش تأسیس شد، به یک موسسه مشهور برای مطالعه علوم بهداشتی تبدیل شده است. از آنجایی که رویکردی پژوهش محور به آموزش دارد، کار دوره جامع و فشرده است. از امروز، چندین برنامه تحصیلی در سطوح مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، برنامه های کارشناسی ارشد یک لایه در زمینه های تحصیلی انتخابی مانند داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی ارائه می شود. همه دوره ها به زبان انگلیسی ارائه نمی شوند و دوره هایی که شامل برنامه های کارشناسی ارشد پرستاری و فیزیوتراپی هستند. این بخشی از برنامه Erasmus+ است که امکان تحرک بین دانش آموزان را برای پیگیری تحصیلات عالی در داخل و خارج از اروپا فراهم می کند.

دانشگاه Eötvös Loránd

دانشگاه Eötvös Loránd یک موسسه تحقیقاتی عمومی است که در اواسط قرن هفدهم تأسیس شد. این دانشگاه در حال حاضر یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور است. حوزه های تحصیلی در 8 دانشکده و مؤسسه تحقیقاتی گسترده شده است. دانشکده های آن شامل علوم انسانی، انفورماتیک، علوم اجتماعی، علوم، آموزش ویژه، و آموزش و پرورش و روانشناسی است. این دانشگاه با 5 برنده جایزه نوبل، برنده جایزه ولف و برنده جایزه آبل همراه بوده است. توجه داشته باشید که همه برنامه ها به زبان انگلیسی هستند، اگرچه ممکن است چند دوره در علوم انسانی وجود داشته باشد که به زبان های مختلف ارائه می شود.

دانشگاه دبرسن

دانشگاه دبرسن که در سال 1538 تأسیس شد، قدیمی‌ترین مؤسسه مجارستانی با فعالیت مداوم است. به طور فزاینده ای در بین دانشجویان بین المللی مورد علاقه قرار گرفته است و هزاران دانشجو در برنامه های مختلف آن ثبت نام کرده اند. بیشتر این محبوبیت به دلیل برگزاری دوره های متعدد آن به زبان انگلیسی است. علاوه بر پردیس اصلی خود در دبرسن، یک پردیس وابسته در کره جنوبی نیز دارد. سازمان آکادمیک آن دارای دانشکده های زیادی است که تحت نظارت آن فعالیت می کنند مانند دانشکده های علوم انسانی، حقوق، موسیقی، داروسازی، آموزش کودکان و نیازهای ویژه، انفورماتیک و مهندسی. شبکه درخشان فارغ التحصیلان آن شامل بسیاری از شاعران، دانشمندان و داوران مجارستانی است. چهار نفر از فارغ التحصیلان آن در گذشته برنده جایزه اسکار بوده اند.

دانشگاه پچ

در حالی که ابهاماتی در مورد سال تاسیس واقعی آن وجود دارد، تا حد زیادی پذیرفته شده است که این موسسه در سال 1912 شروع به کار کرد. این موسسه در حال حاضر 31 برنامه مقطع کارشناسی، 29 برنامه تحصیلات تکمیلی، 15 برنامه Ph.D را ارائه می دهد. برنامه ها در زمینه های مختلف تحصیلی از جمله علوم طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی، تجارت و اقتصاد، و هنر و مهندسی. برای فعالیت های تحقیقاتی بیشتر، 22 دانشکده دکتری وجود دارد. مرکز تحقیقات Szentágothai آن یک مرکز تحقیقاتی برجسته تحت نظارت آن است که از معتبرترین مراکز در کشور است. همچنین، برای اطمینان از اینکه دانشجویان بین المللی قادر به انطباق با آموزش عالی مجارستان هستند، دوره های مقدماتی را ارائه می دهد.

دانشگاه سگد

دانشگاه Szeged با داشتن شهرت خوب در اروپای مرکزی یکی از بهترین انتخاب ها در این کشور است. در حال حاضر در مجموع 12 دانشکده وجود دارد که شامل دانشکده های موسیقی، داروسازی، علوم و انفورماتیک، پزشکی، حقوق و علوم سیاسی، علوم بهداشتی و مطالعات اجتماعی و کشاورزی می شود. برای تکمیل آن، 16 گروه تحقیقاتی تحت حمایت آکادمی علوم مجارستان وجود دارد. صدها حوزه موضوعی در زیر مجموعه تحقیقاتی آن در نظر گرفته شده است. سازمان آن در مجموع شامل 52 رشته تحصیلی در سطوح مختلف است که در مجموع در 134 رشته ارائه می شود.