شرایط تحصیل در مجارستان

مجارستان کشوری است منحصر به فرد با معماری بسیار زیبای خود. پایتخت این کشور، شهر بوداپست از زیباترین پایتخت های اروپایی به شمار می رود و رودخانه دانوب با گذر از میان این شهر به زیبایی و شکوه بیشتر آن افزوده است. اکثر بناها و منازل موجود در این شهر قدیمی ولی زیبا می باشند. امکانات موجود در خانه های این کشور، کامل و مدرن هستند.

در حال حاضر تحصيل در كشور مجارستان ايده آل دانشجويان خارجي است زيرا زبان تدريس در اين كشور انگليسي بوده و مدارك دانشگاههاي اين كشور با توجه به قدمت دانشگاههاي آن در تمامي كشورهاي جهان معتبر مي باشد.

دوره های پزشکی در کشور مجارستان از کیفیت بالای برخوردار است و با استانداردهای اروپا مطابق است. از چند جهت مجارستان مقصدی بسیار پرطرفدار برای علاقه مندان به رشته های علوم پزشکی می باشد: 1.شرایط پذیرش آسان فقط با اراِه مدرک دیپلم 2.لازم نبودن ارایه مدرک زبان آیلتس و تافل جهت گرفتن پذیرش و ویزا 3.شهریه ی معقول و مناسب 4. تمامی مدارک صادر شده از سوی این دانشگاه ها در سراسر اروپا و ایالات متحده دارای اعتبار می باشد که این امر نیز موجب جذب دانشجویان زیادی به مجارستان شده است. برخلاف بیشتر کشورهای اروپایی که در آنها ورود برای تحصیل در دوره های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی به زبان انگلیسی بسیار مشکل و گاها غیر ممکن است، دوره های پزشکی در مجارستان مسیر ساده تری برای ورود دارند. برای ورود به دوره های پزشکی در مجارستان، متقاضی باید در یک دوره پیش پزشکی 8 ماهه یا 4 ماهه شرکت کند.

کشور مجارستان از اعضای اتحادیه شنگن بوده و دانشجویان محترم میتوانند در روزهای تعطیلات خود به راحتی‌ و بدون نیاز به ویزا به کشورهای دیگر حوزه شنگن مانند اتریش، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا،…. سفر نمایند. 

شهر بوداپست به عنوان یکی از زیباترین و زنده ترین پایتخت های اروپایی با داشتن تمام امکانات روز و مدرن فضایی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم آورده است.

این کشور از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و جزء امن ترین کشورهای اروپائی است. جرم و جنایت در این کشور آمار بسیار پائینی را داراست. و شهرها مملو از دانشجویانی است که هر یک دوستان خوبی برا ی یکدیگر هستند. این امنیت ناشی از فرهنگ و طبع مردم مجارستان، کمی جمعیت و کنترل خوب نیروها ی پلیس در سطح این کشور است. احترام به عقایدو نژادهای گوناگون نیز از ویژگیهای مردم در این کشور است. و البته باید خاطر نشان کرد که مجارستان از کشور های اتحادیه شنگن بوده و همین امر بینانگر امنیت بالای آن است.

مجارستان دارای یکی از کارآمدترین و دقیقترین سیستمهای حمل و نقل عمومی در جهان می باشد، وسائل حمل و نقل عمومی شامل مترو (Metro) و ترم (Tram) و اتوبوس (Bus) و اتوبوس برقی (Trolley Bus) می باشد. این سیستم یک سیستم 24 ساعته بوده و در تمامی ساعات شبانه روز می توان به وسائل نقلیه عمومی دسترسی داشت.

واضح است که هزینه هزینه زندگی در مجارستان برای هر فرد ارتباط مستقیمی با سطح و نوع زندگی آن فرد دارد. به دلیل تنوع زیاد و بازه تفاوت قیمت ها هزینه زندگی در مجارستان می تواند برای افراد مختلف با توجه به نوع و سبک زندگی آنان بسیار متفاوت باشد ولی به طور کلی هزينه زندگی یک دانشجو در پایتخت مجارستان شهر بوداپست شامل هزینه اجاره محل زندگی و خوراک و حمل و نقل تقریبا 700 تا 800 یورو در ماه می باشد که 40% الي 50% ارزانتر از اروپاي غربي و بالخصوص اتریش کشور همسایه است.

برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با دفتر تماس بگیرید : 02122605932