دانشگاه سگد مجارستان هزینه + رنکینگ

دانشگاه Szeged (SZTE) در Szeged در مرز جنوبی مجارستان واقع شده است. گفته می شود که این شهر امن ترین شهر مجارستان و یک شهر دانشگاهی محبوب در اروپا است. دانشگاه Szeged (SZTE) صدمین سالگرد خود را در سال 2021 جشن می گیرد، با این حال، ریشه آن به 440 سال می رسد. مؤسسه سلف آن توسط ایستوان باتوری، شاهزاده ترانسیلوانیا و پادشاه لهستان، در 12 می 1581 در کلوژ-ناپوکا تأسیس شد. این دانشگاه در سال 1921 به عنوان “دومین دانشگاه علوم مجارستان” به سگد، مجارستان منتقل شد. در اینجا بود که برنده جایزه نوبل، Albert Szent-Györgyi تحقیقات خود را در مورد فرآیندهای احتراق بیولوژیکی، با اشاره ویژه به ویتامین C و کاتالیز اسید فوماریک انجام داد. همچنین در اینجا بود که کاتالین کاریکو تحصیل کرد و مدرک تحصیلی خود را در رشته زیست شناسی گرفت و سپس دکترای خود را در بیوشیمی گرفت. با کشف فناوری mRNA او،این دانشگاه بیش از 70 برنامه تحصیلی تمام وقت بین المللی را در مقاطع لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی و همچنین آلمانی و فرانسوی ارائه می دهد. دانشجویان از سراسر جهان وجود دارند و تعداد دانشجویان بین المللی از حدود 130 کشور به 4500 نفر می رسد.
بورسیه های موجود در دانشگاه Szeged شامل Stipendium Hungaricum و Visegrad Fund است که به دانشجویان از سراسر جهان امکان می دهد در این دانشگاه شرکت کنند.

چرا دانشگاه Szeged را انتخاب کنید؟

دانشگاه Szeged یکی از موسسات آموزش عالی پیشرو و دارای رتبه بین المللی در مجارستان است.بزرگترین جامعه در شهر دانشگاه Szeged (SZTE) با سابقه ای به سال 1581، در آفتابی ترین شهر مجارستان واقع شده است و به دلیل زندگی دانشجویی سرزنده، شهری، جشنواره های رنگارنگ و محیط امن، هزاران جوان را به خود جذب می کند.از آنجایی که مجارستان عضو منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) است، دارای اعتبار اتحادیه اروپا نیز می باشد. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS، SZTE بهترین دانشگاه مجارستان در سال 2021 بود.اساتید برجسته ای در دانشگاه کار کرده اند، از جمله برنده جایزه نوبل، آلبرت زنت گیورگی (1937)، که اولین کسی بود که ویتامین C را جدا کرد، آن را از پاپریکا سگد استخراج کرد و نسبت دانشجو به استاد در حال حاضر 10:1 است.این یک دانشگاه تحقیقاتی با دستاوردهای برجسته است که 700 حوزه تحقیقاتی را در 19 دانشکده دکترا و بیش از 60 برنامه تحصیلی تمام وقت برای دانشجویان بین المللی پوشش می دهد.

بورسیه هایی مانند برنامه بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum و بورسیه SZTE START به دانشجویان مناطق مختلف جهان برای حضور در دانشگاه کمک می کند.تعداد دانشجویان ما به 21000 نفر افزایش یافت که تعداد دانشجویان بین المللی حدود 4100 نفر است.برنامه های تحصیلی بین المللی به زبان های مختلف به مدت سه دهه در دانشگاه سگد در دسترس بوده است. SZTE برنامه های مدرک بین المللی را در مقاطع لیسانس ، کارشناسی ارشد و دکترا و سایر برنامه های مقدماتی به زبان انگلیسی و مجارستانی ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در دانشگاه سگد مجارستان

نماینده دانشگاه سگد در ایران

خوابگاه دانشگاه دبرسن

رنکینگ دانشگاه سگد مجارستان

دانشگاه Szeged جزو 250 دانشگاه برتر اروپا است.

رتبه بندیسالرتبه
(در جهان)
رتبه
(در اروپا)
رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز2022801363
رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS2022551248
رتبه بندی آکادمیک شانگهای جیائو تونگ از دانشگاه های جهان2021601227