تجربه تحصیل در مجارستان

محمد هم اکنون در رشته عکاسی در دانشگاه متروپولیتن بوداپست تحصیل می کند. او برنامه را پیدا کرد و از طریق ما ثبت نام کرد. از محمد درباره تجربه تحصیل در مجارستان ،جستجو و پذیرش در دانشگاه خارج از کشور پرسیدیم.

تجربه تحصیل در مجارستان

کمی در مورد خودتان به ما بگویید. اسم شما چیست؟ شما چند سال دارید؟ شما اهل کجا هستید؟

اسم من محمد 23 ساله و اهل ایران هستم.

کجا تحصیل می کردید در حال تحصیل و چه برنامه ای بودید؟ مقطع شما چه می باشد و چه مدت است؟

من در دانشگاه علوم کاربردی متروپولیتن در بوداپست – مجارستان در رشته عکاسی تحصیل می کنم. این دوره در مقطع کارشناسی است و به مدت سه سال در آن خواهد بود.

چرا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشتید؟

من همیشه فرهنگ غرب را دوست داشتم، اما هرگز فرصتی برای رفتن به هیچ یک از کشورهای اروپایی نداشتم، بنابراین چند سال پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان تصمیم گرفتم در خارج از کشور تحصیل کنم و به آرزوی قدیمی خود یعنی تجربه تحصیل در مجارستان جامه عمل بپوشانم.

اولویت‌های اصلی شما هنگام انتخاب دانشگاه و برنامه‌تان (مانند دانشگاه‌ها، خوابگاه، خدمات و امکانات دانشگاه، توسعه شخصی و حرفه‌ای، شهر و فرهنگ، هزینه و بودجه، موارد عملی، زندگی اجتماعی) چه بود؟

شهریه و امکانات، هدف اصلی من بود و زندگی اجتماعی خوب هم برایم مهم بود

برای کسب اطلاعات در مورد هزینه زندگی در مجارستان به صفحه هزینه زندگی در مجارستان مراجعه فرمایید.

آیا این اولین انتخاب شما برای تحصیل بود؟ چه دانشگاه های دیگری را در نظر گرفتید؟ دلیل اصلی انتخاب نهایی شما چه بود؟

اولین انتخاب من BKF بود اما جاهای دیگری را در نظر داشتم، اما BKF به خوبی با بودجه من سازگار بود بنابراین با در نظر گرفتن هزینه سایر دانشگاه ها BKF را به عنوان گزینه اصلی خود انتخاب کردم.

آیا از همان ابتدا می دانستید که می خواهید در آن کشور و شهر خاص تحصیل کنید؟ چرا این مکان خاص را انتخاب کردید؟

من ایده بسیار خوبی در مورد بوداپست داشتم، می دانستم که این شهر یک مرکز عالی برای هنر و عکاسی است و این واقعیت که بوداپست یک شهر چهار فصل بود برای من بسیار مناسب بود زیرا من از شهری آمده ام که احساس چهار فصل به آن داشت. رفتن به جاهایی که فقط فصل زمستان و تابستان داشتند برایم خیلی سخت بود.

وب سایت ما چگونه به شما در فرآیند تصمیم گیری کمک کرد؟

من مقایسه‌های زیادی بین دانشگاه‌ها از طریق وب سایت شما جهت تحصیل در مجارستان انجام دادم و اینکه همه گزینه‌ها را در یک مکان دیدم برای من یک امتیاز بزرگ بود.

آیا هنگام درخواست برای برنامه در آزمون زبان (مانند تافل، آیلتس) شرکت کردید؟ اگر بله، کدام یک را انتخاب کردید، چرا و چگونه تجربه خود را با آن انجام دادید؟

بله، انجام دادم. من در کشورم در آزمون تافل شرکت کردم. من تافل را انتخاب کردم زیرا فرمت آزمون را بسیار بیشتر از آیلتس دوست داشتم و استفاده از رایانه را برای آزمون تافل در مقایسه با خودکار و کاغذ برای آزمون آیلتس ترجیح دادم.

توصیه شما برای دانشجویان کشورتان که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند چیست؟

همیشه به دنبال کشورهایی باشید که با زبان انگلیسی ارتباط دارند زیرا رفتن به مکانی با یک زبان کاملاً جدید می تواند مشکلات بسیار بیشتری را برای یک وضعیت دشوار به همراه داشته باشد.

هزینه اقامت خود در خارج از کشور را چگونه تامین کردید و چه توصیه های مالی به دانشجویان آینده خواهید داشت؟

من از حساب پس انداز پدر و مادرم استفاده کردم. توصیه من به دانشجویان بین المللی آینده این است که دانشگاه هایی را انتخاب کنند که با بودجه آنها مطابقت داشته باشد، به سراغ مکان های گران تر نروید زیرا فکر می کنید گران تر به معنای بهتر است.

آیا این شهر بوداپست دانشگاه خود را را توصیه می کنید؟

بوداپست یک شهر واقعاً عالی است، با مناظر دیدنی و رویدادهای فرهنگی فراوان، اما مراقب نحوه خرج کردن پول خود باشید زیرا پول سریع خرج می شود.

در مورد دانشگاه فعلی من هنوز نمی توانم چیز زیادی بگویم زیرا هنوز زود است اما در کل فکر می کنم بسته به نیاز و ترجیحات شما مکان خوبی برای تحصیل است، من به شهر و دانشگاه به هر کدام نمره 8 از 10 می دهم.

آیا کاری وجود دارد که اگر بتوانید آن را دوباره تکرار کنید، آن را متفاوت انجام می دهید؟

سعی کنید همه چیزهایی که نیاز دارید را با خود بیاورید، زیرا خرید برخی از اقلام در برخی کشورها ممکن است بسیار گران باشد، بنابراین مراقب باشید و فراموش نکنید که داروهایی را که به طور منظم استفاده می کنید به همراه داشته باشید!

بزرگترین سورپرایز ماجراجویی شما در تجربه تحصیل در مجارستان چه بود؟

شهر حال و هوای خاصی دارد، در برخی نقاط می‌تواند بسیار زیبا باشد و در برخی مواقع می‌تواند بسیار ریگ باشد!